pondělí 2. října 2006

Krocení

Viděl jsem se dnes po delší době s Majdou. Na jaře jsem jí půjčil jednu z mých oblíbených knížek, Deset obrazů krocení býka. Vyšla nedávno v překladu a s komentáři Václava Cílka. Fakt krásná knížka - deset obrazů s poetickými texty, které ve zkratce vyjadřují to důležité pro cestu člověka od tápání po klidné, vyvážené a uvolněné bytí.

Majda mi psala včera v noci, tedy vlastně dnes v jednu ráno, v reakci na sms, ve které jsem ji prosil, jestli by mi knížku už vrátila. Psala mi, že ji nenašla. Dohodli jsme, že ji koupí a nějak si ji předáme.

Večer jsem dostal chuť vyrazit do Trafiky, pobýt v kavárenské prostředí, třeba i psát. Majda bydlí nedaleko, napsal jsem jí jestli se nechce stavit. Stavila se. Přinesla knížku. Líčila útrapy hledání knížky doma mezi ostatními knihami. Vyděsila mě poznámkou o tom, že ji chtěla najít, protože jsem se kdysi údajně zmínil, že je to "moje Bible".

Při vší úctě k Majdě, které jsem Deset obrazů půjčoval asi dva nebo tři týdny po křtu, doufám, že to je cokoli mého jen ne Bible.

Deset obrazů krocení býka je deset básniček s obrázky. Neteoretizují, jdou přímo k věci. V deseti obrazech a deseti básničkách nabízí cestu. Není potřeba je dlouho studovat. Vlastně si myslím, že úplně stačí si celou knížku přečíst jednou. Můžu to doporučit. Pro začátek třeba na webu a anglicky.

Žádné komentáře:

Okomentovat