Amy Knoles seděla během asi hodinu a půl trvajícího vystoupení (včetně přestávky způsobené technickými potížemi) za svým applovským laptopem a elektronickými perkusemi a vytvářela tak naživo vrstevnatou elektronickou hudbu. V segmentech Rite of Srping, etc a Desert(s) naživo dotvářela/deformovala obraz videa, a to i se Sakamotovou pomocí - nasvícené části jeho těla, které snímala malá digitální kamera, se buď prolínaly do obrazu nebo naopak tvořily plochu, na které se obraz mohl ukazovat.
Zaříkávačka.
Michael Sakamoto předváděl svou verzi tance butoh, střídal převleky, dramaticky měnil výrazy svého bíle nalíčeného obličeje.
Šaman.
Tři segmenty, Sacred Cow, Desert(s) a Rite of Spring, etc, ani celek čtvrtečního večera se nedají slovy popsat. V mnoha ohledech míří kamsi do hlubin lidství (a možná nejen jeho), v mnoha dalších promlouvá třeba k setkávání se Západu a Východu. Víc možná odhalí text ze Sakamotova webu, ve kterém popisuje obecně cíle své práce:
My work addresses the subconscious through disturbing, iconic, yet highly emotional imagery as well as concrete details, often via fictional characters fully contextualized within history, culture and language. I attempt to present an attraction to both passionate intellectual discourse and wistful, surreal experience, lying between mythically pop, collagist subversion and haunting, surreal dreamscapes. I attempt to create complex structures common in western contemporary performance art and dance theater and filter them through a raw, primal, improvisational movement of traditional butoh.Ukázky možná řeknou víc než slova.
Working in exhibition and public spaces, my interdisciplinary works attempt to subvert mainstream intellectual notions of authenticity, knowledge and culture via fictionalized environments and visceral imagery. For over a decade, I have created numerous works in both performance and visual art that revel in, question and , hopefully, subvert many of our deeply-held beliefs based in pop culture and media, such as cinema, television, music and advertising, peering into the "soul" of given socio-cultural constructs.
My work is also multicultural and international without an overt political agenda. I have created over a dozen performances caught in an absurdist, dialectic purgatory between East and West.
Tři ukázky ze segmentu Sacred Cow
Dvě ukázky ze segmentu Rite of Spring, etc
Žádné komentáře:
Okomentovat