pondělí 3. března 2008

Výborná, nikoli dobrá

Je to výborné (a šíří se to, zdá se) - některé pražské kavárny se dobrovolně stávají nekuřáckými prostory! Po Kolíbce (Řeznická ulice) je to například i vinohradská Dobrá trafika, kde byli nekuřáci dříve nuceni ne příliš pohodlně vysedávat pouze v přední trafikantské místnosti.

Zejména po zážitku z nekuřáckého čtení Totemu ve Fra (ano, skutečně lze zažít café Fra bez kouře) bych si moc přál, aby se podobně proměnily i další útulné prostory, z kterých člověk jinak nutně odchází smradlavý, vyuzený a se zarudlýma očima.

Mimochodem, právě dnes se ve Fra (nebo ve Fře?) koná další čtení Totemu, hostem bude tentokrát Petr Král.

Update 16/3:
Sobotní zkušenost: druhá pobočka Dobré trafiky, ta na Újezdě, bohužel zůstává kuřáckým podnikem.

14 komentářů:

Ladislav řekl(a)...

Průměrné kafe za 21 korun, oštípané skleničky... Trafika měla zůstat kuřácká, stejně by mne nenapadlo tam jít v obleku, protože by mi ho natrhla třeba naštípnutá židle - do Trafiky se chodí ve vytahaném svetru prodírat se mlhou a plkat o nesmyslech.

Jsem zapřísáhlý nekuřák, ale tohle jsem nikdy nechtěl. Jen je dobré, že to ty kavárny dělají dobrovolně. To zase smekám...

Ondřej Lipár řekl(a)...

Ladislav: Já to nevidím až tak vyhroceně. Z mého pohledu byla Trafika místem, kam se dá zajít na čaj nebo kafe, docela dobré víno a každopádně skvělou sýrovou pitu. Dát si kávu na částečně stíněné zahrádce Trafiky je pro mě pořád skvělý způsob trávení letního odpoledne.

Souhlasím, už od doby, kdy jsme s kamarády vysedávali u stolu, který měl přímo uprostřed desky díru a nebylo úplně zřejmé, zda se během okamžiku nezlomí pod vahou sklenic a loktů, mi bylo jasné, že od tohohle místa nemůžu čekat luxus. Ale to je ok, taková je image podniku, takový je jeho duch.

Ladislav řekl(a)...

Ondřej: Myšleno jinak - image podniku mi sedne. Tak jako mi k němu právě sedne i ten kouř cigaret. Jen tam prostě nepůjdu s notebookem a v obleku, tím spíše mám-li se ještě po návštěvě kavárny s někým sejít. Prostě tam jen zaskočím na sýrovou pitu a víno jindy, ve stylu kavárny odlehčen, na kouř naladěn.

waiders řekl(a)...

mýcení kouření z veřejných prostor je hroznou chybou.

Ondřej Lipár řekl(a)...

waiders: Pročpak?

Thor řekl(a)...

Když chci čerstvý vzduch, jdu do lesa, nikoli do kavárny. Genius loci zakouřených putyk či kaváren s přelévajícími se pruhy dýmu je nenahraditelný... Bigotní boj proti kouření zbavuje tahle místa romantiky, kvůli níž tam chodím. Noční život přece existuje proto, aby byl nespoutaný, svobodný a dekadentní, nikoli zdravý a odpovědný.

Ondřej Lipár řekl(a)...

Thor: Promiň, ale to mi připadá jako hloupost. Atmosféru putyky nebo kavárny nedělá, tedy aspoň pro mě, neprostupná stěna dýmu, ale kombinace zážitků, setkání a lidí (návštěvníků i obsluhy). Nevidím důvod, proč bych měl dva dny větrat oblečení pokaždé, když chci navštívit místa, která jsou jinak naprosto úžasná.

Romantika a kouření v jedné větě... Hm, to je velmi lahodné.

waiders řekl(a)...

souhlasím s thorem. navíc jen blb větrá oblečení z hospody, protože smrad a kouř k tomu patří stejně jako lidé a alkohol.

martin skýpala řekl(a)...

Mně přijde nekuřácká kavárna sterilní. Ale já jsem kuřák.
m.

Ondřej Lipár řekl(a)...

waiders: S tím nesouhlasím, to je podle mého pouze z nepochopitelných důvodů přežívající nostalgie po undergroundu.

ZedníkZaKomínem řekl(a)...

Ve chvílích, kdy sedím v malé kavárně a vyfukuju do vzduchu husté chuchvalce tabákového dýmu (zatímco tak jeden, dva lidé kolem mě dostávají astmatické záchvaty) cítím okamžiky hlubokého uspokojení.

Živé nás nedostanete!

Ondřej Lipár řekl(a)...

zedníkzakomínem: Jako člověk, který sdílel domácnost s dědou, který pozvolna umíral na rakovinu plic, na to musím říct... Ne, já vlastně nevím, co bych na to měl říkat.

zedníkzakomínem řekl(a)...

Nemusíš na to říkat nic,
stačí když výmluvně zakašleš
a přestaneš to/se tolik žrát..

máucta..

waiders řekl(a)...

už jste viděli Dobu temna? další příspěvek do debaty.

Okomentovat