úterý 12. června 2007

Once

Nevím už přesně před jakou dobou jsem se rozhodl vyzkoušet Google Alerts. Jednoduchá služba funguje tak, že když se na serveru Google News objeví zpráva, která obsahuje klíčové slovo, které člověk zadá, pošle mu Google mail s úryvkem článku.

Jako své pokusné klíčové slovo jsem použil "Glen Hansard", protože jsem se dozvěděl, že Hansard společně s Markétou Irglovou hrají v malém filmu Once a míří s ním mimo jiné na Sundance.

Už přinejmenším čtvrtý týden mám každé ráno ve schránce mail z Googlu s odkazem na pět šest nových článků, které se nad Once rozplývají blahem a chválí ho za originální přístup k muzikálovému žánru, dobrou hudbu a působivé neherctví.

V Sundance za něj Hansard, Irglová a režisér (a Hansardův bývalý kolega z kapely) Carney dostali cenu World Cinema Audience Award za dramatický film. Na Rotten Tomatoes, serveru, který shromažďuje filmové kritiky a "průměruje" je, má neuvěřitelné skóre 96 %. Ve filmové databázi Imdb je uživateli hodnocen na 8,6 bodů z 10 možných. Filmu se v USA ujala distribuce Fox Searchlight, takže už má i nový vlastní web, ačkoli ten původní také stojí za to. A Hansard s Irglovou dál cestují Amerikou a dělají filmu promo. Po jejich společném albu The Swell Season tedy další úspěch ryšavého irského písničkáře a (alespoň na pódiu) tiché moravské zpěvačky.

Zarazilo mě jen to, že u nás se o Markétě Irglové zatím moc nepíše (aspoň jsem to nezaznamenal). Na to, že Once je pro ni hereckým debutem a zároveň pro spoustu amerických kritiků událostí roku v oblasti nezávislého filmu a muzikálu vůbec, je to škoda. Amerika se rozplývá, Čechy vyčkávají.

Upřímně, rozplýval bych se také, jen se mi nepodařilo zjistit, kdy se Once u nás objeví. Snad prý na Letní filmové škole.

2 komentáře:

  1. Anonymní6/8/07 00:29

    Na letni filmove skole byl vloni, v kinech pokud mam spravne informace by mel byt 15.11.2007

    OdpovědětVymazat
  2. rushid: Koukám, že s tou LFŠ jsem se seknul. Díky za upozornění.

    OdpovědětVymazat