středa 27. prosince 2006

tv

O tom, že televize v období svátků stojí za starou belu, se už zmínil Richard. Dneska jsem si to užil i já.

Exit 316 je křesťanský magazín pro teenagery. Tzn. rychlejší střihy, kamera v pohybu, klip k písničce v cizím jazyce doprovázený titulky s překladem textu, který skrývá hluboký přesah, a soutěž pro diváky. Zbytek je stále stejný. Podle tématu pořadu (a já zastihl zrovna vypečenou taškařici zvanou Smysl života) se objevují příběhy ze života mladých lidí, kteří vyšli z obtížné situace s pomocí Boha, což doplní svou promluvou nějaký chytrý, nejlépe fousatý muž.

Už jsem tu věc párkrát na obrazovce zahlédl. A doporučuji to všem (pro ty, kteří nemají televizi, je tu online vysílání). Nejde to zatím tak daleko, jako novoevangelický přístup viděný v Boratovi, ale pořád je to prostě... no podivuhodné. "Morální autority" budou dál brojit proti reklamě, ale proti tomu, že se tu kdosi pokouší mládeži nabízet univerzálního odstraňovače problémů, jakéhosi mystického čističe Viktora, totiž křesťanského Boha, se pokud vím neozval nikdo. "Ovečky, neberte drogy a pojďte zpívat žalmy. Neposlouchejte sprostý a slizký rock, poslouchejte křesťanský rock. Ne, nevadí mi být na vozíku, je to cool, Bůh mě totiž vede."

A tak se dál (zbytečně) ptám, k čemu potřebuje náboženství reklamu, jaktože se objevuje v televizi veřejné služby, proč se v Ogilvy dál bijí do prsou, že byli první reklamkou, která vytvořila kampaň propagující boha atd atd atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat