pondělí 23. října 2006

Řětězová, přednes a Akty


Akty
Originally uploaded by Ondra_L.
Do literární kavárny v Řetězové jsem dorazil s předstihem. Měl jsem tak čas nechat trochu odeznít (hloupě) nepromyšlenou (a takřka vražednou) kombinaci černý čaj - presso - zelený čaj. Marie s Ladislavem už tam seděli, připojil jsem se k nim a dostal čerstvý výtisk Mariiny nové sbírky Akty - křest bude příští úterý večer v Obratníku.
Plánované čtení, které pravidelně pořádá Totem, začalo někdy po čtvrt na osm. V první půlce večera měli vystoupit autoři, kteří publikují právě na Totemu, v druhé potom hosté, tedy Marie Šťastná, Ladislav Puršl a Michal Špína, který je doprovázel na klavír. Totemistů bylo málo, tak mě těsně před začátkem Jonáš Hájek poprosil, abych taky něco přečetl. Nebylo to snadné. Jednak jsem s tím nepočítal, takže jsem trochu od boku vybíral ze zápisníku. Navíc vystupovat v závěru bloku, kde se některým vystoupením prostě nešlo nesmát, také není zrovna příjemné. A proč ten smích? Tiché, (až stařecky) pomaličké kuňkání, kolovrátkové huhňání jakoby z úst boxera se zlomeným nosem apod. Jen doufám, že z toho srovnání jsem vyšel se ctí.

Po krátké přestávce nastoupila Marie a za velmi citlivého doprovodu Michala Špíny četla z Aktů. Je to působivá knížka, můžu ji vřele doporučit. Ladislav pak s Michalovou muzikou pracoval ještě citlivěji, místy přecházelo podkreslené čtení v literárně-punkový výstup.

Zážitek, hodně dobrý vstup do nového týdne.

2 komentáře: